3 sprawdzone sposoby jak dbać o skórę po porodzie

Ciąża jest pięknym okresem w życiu każdej przyszłej mamy. Niemniej jednak sieje niemałe spustoszenie w naszym organizmie. Niektóre kobiety doświadczają tego bardziej, inne mniej, ale rozstępy i przesuszona skóra to coś, z czym zapewne przyjdzie się zmagać każdej z nas. Dlatego, czytając poniższy artykuł dowiesz się, jakie są trzy, skuteczne sposoby na pielęgnacje skóry po porodzie.

Dlaczego skóra w ciąży jest tak wrażliwa

Wszystkie problemy ze skórą zaczynają się w przedziale od 3-6 miesiąca ciąży. Trwają aż do samego końca ciąży. Każda kobieta doświadcza ich w zależności od uwarunkowań genetycznych, ponieważ jedne kobiety są bardziej narażone na widoczne zmiany.

Dzieje się tak głownie za sprawą zmienionej gospodarki hormonalnej. Podczas ciąży, zaburzone jest pracowanie hormonów odpowiadających za produkcję elastyny i kolagenu. Te włókna białkowe wpływają na jędrność i sprężystość skóry, dlatego właśnie pojawiają się na naszym ciele:

  • rozstępy – różowe pręgi w okolicy brzucha, ud, piersi oraz bioder,
  • podrażnienia – skóra staje się bardzo delikatna, a podwyższony poziom kortyzolu sprzyja wszelkim uszkodzeniom mechanicznym,
  • przesuszenie – skóra jest niekiedy bardzo wysuszona i odwodniona.

Po porodzie, sytuacja wcale nie wygląda lepiej, ponieważ w przypadku złej pielęgnacji w trakcie ciąży, skóra wciąż jest bardzo osłabiona. Dlatego, również po urodzeniu dziecka należy podjąć się starannej i przede wszystkim regularnej pielęgnacji. Dzięki temu, zyskamy szansę na to, by znów zyskać jędrną i gładką skórę, taką jak sprzed porodu.

Jak dbać o skórę po porodzie

Poniżej wymienimy trzy, skuteczne i najlepsze metody walki ze słabą kondycją skóry. Dzięki zastosowaniu się do zamieszczonych rad oraz wdrożeniu ich do codziennej rutyny, będziesz mogła znów cieszyć się gładką i zdrowo wyglądającą skórą.

1.     Jaki krem na rozstępy?

Rozstępy w ciąży, czy uszkodzenia mechaniczne to coś, z czym zmaga się większość z nas i spora część kobiet zaczyna zwracać na to uwagę dopiero po urodzeniu. Oczywiście coraz więcej świadomych kobiet starannie pielęgnuje swoje ciało również w trakcie ciąży, jednak zdarzają się przypadki, że ktoś zaniedba ten aspekt.

Balsam lub serum przeciw rozstępom to kosmetyk, który powinnaś stosować już w trakcie ciąży, żeby zapobiegać powstawaniu blizn. Jeżeli do tej pory nie stosowałaś profesjonalnego kosmetyku, to zrób wszystko by zakupić krem na rozstępy w ciąży Mustela. Ten balsam możesz stosować przy laktacji, ponieważ jest bezpieczny dla dzieciątka oraz hipoalergiczny.

Smaruj 2-3 razy dziennie okolice, w których zauważyłaś widoczne rozstępy. Najczęściej są to uda, brzuch, piersi i biodra. Krem łatwo się aplikuje – wystarczy niewielka kropla by posmarować dużą powierzchnię skóry.

Rozstępy w ciąży pojawiają się najpierw w delikatnej postaci, którą można zniwelować. Jeżeli Twoje blizny stały się białe, niestety będziesz musiała zakupić silniejsze i zapewne droższe serum przeciw bliznom, lub poddać się kosztownej operacji. Dlatego tak ważna jest profilaktyka, jeszcze w trakcie ciąży!

2.     Co jeść aby zachować zdrowy wygląd skóry

Dieta, jest podstawą większości metod walki sobie z różnymi dolegliwościami. Dlatego warto być świadomą tego co jemy oraz co jeść powinnyśmy. Jeżeli zmagasz się z pozbawioną jędrności i elastyczności skórą, Twoja dieta powinna być bogata w:

  • witamina E – wzmacnia błony skórne,
  • witamina C – wpływa pozytywnie na produkcję kolagenu, który jest odpowiedzialny za nadawanie skórze elastyczności,

Te witaminy znajdziesz w takich produktach jak:

  • marchew,
  • szpinak,
  • orzechy,
  • mango,
  • bataty,
  • pomidory,
  • truskawki.

Ponadto, bardzo ważne jest picie wody, która oczyszcza i nawadnia organizm, a co za tym idzie – również naszą skórę.

3.     Jaki sport uprawiać po porodzie

Jeżeli chcesz szybko wrócić do formy sprzed urodzenia dziecka, najlepiej zacząć od sportów mniej wymagających i stopniowo zwiększać aktywność fizyczną. Możesz zacząć od jogi i gimnastyki czy pilatesu, ponieważ te ćwiczenia wpływają pozytywnie również na skórę. Dotleniasz organizm i poprawiasz krążenie.

Polecamy również szybki marsz, który z czasem zastąp regularnym bieganiem. Pamiętaj, żeby robić to stopniowo i ostrożnie, aby nie przeciążyć kręgosłupa.

polub mnie na facebooku