Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Cookies       ZGODA

Jak przetrwać upały w ciąży?

Gdy temperatura na zewnątrz sięga powyżej 30 stopni w cieniu, nasz organizm poddany jest prawdziwej próbie. Gorzej radzi sobie z gorącem i działaniem promieni słonecznych. Pojawia się uczucie ciężkości, a także nie trudno o odwodnienie. Dlatego zdecydowanie gorzej upalne dni znoszą kobiety w ciąży. Jak radzić sobie podczas upałów, będąc w ciąży?

Odpowiednie nawodnienie organizmu

Kobieta w ciąży powinna zawsze mieć pod ręką butelkę wody niegazowanej. Woda jest szczególnie konieczna podczas upałów ze względu na to, że bardzo łatwo podczas gorących dni się odwodnić ze względu na zwiększoną potliwość. Pragnienie gaszą także koktajle warzywno-owocowe niesłodzone, świeżo wyciskane soki, czy słodzone herbaty. Kobiety w ciąży powinny pić minimum 2-3 litry płynów ciągu dnia. Oprócz tego warto mieć przy sobie chusteczki nawilżające, czy nawet wodę kosmetyczną w sprayu. Przyniosą ulgę, a także dadzą uczucie ukojenia i świeżości.

Sposoby na obrzęki

W ciąży podczas upalnych dni bardzo łatwo pojawiają się obrzęki nóg. Wynika to również ze zmęczenia, przegrzania organizmu, długiego stania czy siedzenia oraz odwodnienia organizmu. Dodatkowo opuchnięte nogi to normalny stan ze względu na zaburzone krążenie. Jak sobie z tym radzić? Przede wszystkim pomocne mogą okazać się zimne okłady, a także częste kąpiele. Na pewno powinniśmy unikać noszenia ciężkiego, nieoddychającego obuwia. Inaczej oprócz opuchniętych i zmęczonych nóg pojawią się także nielubiane otarcia. Warto zatem zaopatrzyć się w żele chłodzące oraz w balsam dla kobiet w ciąży o działaniu łagodzącym i nawilżającym.

Ochrona przeciwsłoneczna

Kobiety w ciąży powinny zwracać uwagę na ochronę przeciw szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Długotrwale przebywania na słońcu bez ochrony może spowodować pojawienie się przebarwień oraz plam, a także oparzeń. W dodatku naskórek staje się przesuszony i podrażniony. Dlatego rozwiązaniem w tym przypadku może być dobry krem z filtrem z wysoką ochroną UV. Odsłonięte części ciała powinny być zatem nasmarowane kremem co najmniej SPF 15. Wysoką ochronę zapewni produkt z SPF 30 oraz SPF 50. Unikajmy również nadmiernej ekspozycji na słońcu w godzinach południowych, między 11 a 15, gdzie słońce grzeje najmocniej. W takich sytuacjach ratunkiem mogą być także schłodzone oraz klimatyzowane pomieszczenia.

 

 

 

polub mnie na facebooku